CEF – POR2CORE – AGCT
Connecting European Facility – POR2CORE – Adriatic Gate container terminal
Razvoj multimodalne platforme u luci Rijeka i povezivanje s kontejnerskim terminalom Jadranska vrata (POR2CORE-AGCT)
Program | Godina poziva | Država članica | Koordinator projekta | Broj ugovora | Razoblje provedbe |
CEF Transport | 2016 | Hrvatska | Lučka uprava Rijeka | 2016-HR-TMC-0067-W | List. 2017 – pros. 2020 |
OPIS PROJEKTA
Zastarjelost željezničke infrastrukture uz teška oštećenja i sve izgledniju nestabilnost ometa učinkovitost svakodnevnih lučkih aktivnosti koje se odvijaju u bazenu Rijeka. Cilj programske mjere jest širenje operativnog područja rekonstrukcijom željezničke infrastrukture koja spaja terminale i pristaništa na području bazena Rijeka. Spomenuta mjera je dio globalnog projekta namijenjena razvoju riječke luke na dijelu Mediteranskog koridora Osnovne prometne mreže Europske Unije.
Rekonstrukcija željezničkog kolodvora i izgradnja novoga kontejnerskog terminala znatno će utjecati na postojeći kapacitet kolodvora te osigurati tehničke zahtjeve za interoperabilnost u skladu s Direktivom 2008/57/EZ i tehničkim specifikacijama interoperabilnosti (TSI) za konvencionalni željeznički sustav transeuropske željezničke mreže.
OPĆI CILJEVI PROJEKTA
- Razvoj prometne usluge i infrastrukture na osnovnim TEN-T koridorima prometne mreže EU
- Poboljšanje prometne povezanosti Hrvatske i EU
- Olakšanje prijevoza tereta željeznicom od/do brodova u skladu s zahtjevima interoperabilnosti i intermodalnosti
- Potpora razvoju sjevernojadranskih luka uključujući i luku Rijeka u učinkovite i održive ulazno izlazne luke za kontejnerski i drugi teretni promet boljim povezivanjem s Mediteranskim, Rajna-Dunav i Baltičko-jadranskim koridorom TEN-T mreže EU
SPECIFIČNI CILJEVI PROJEKTA
- Unaprjeđenje željezničke infrastrukture i poboljšanje povezanosti luke Rijeka s prometnim koridorima osnovne TEN-T mreže EU kao izravna potpora povećanju prijevoza kontejnerskog tereta željeznicom u odnosu na cestovni prijevoz.
- Rekonstrukcija željezničkog kolodvora Rijeka – Brajdica i izgradnja novog intermodalnog terminala (Intermodal Yard)
- Unaprjeđenje željezničke infrastrukture za povećanje ukrcajno/iskrcajnih kapaciteta luke Rijeka u otpremi kontejnera željeznicom
AKTIVNOSTI PROJEKTA
- Upravljanje projektima
- Nadzor
- Izvršni dizajn
- Demontaža i uklanjanje postojeće infrastrukture
- Rekonstrukcija postrojenja, sustava odvodnje i odvodnje
- Rekonstrukcija površine
- Rekonstrukcija željezničkih tračnica i dizalica
- Komunikacija i vidljivost
Aktivnosti se razvijaju paralelno uz ostale mjere namijenjene podizanju željezničke infrastrukture u luci Rijeka koje podupire program CEF što pridonosi poboljšanju lučkih aktivnosti, kao i olakšavanju prijevoza tereta.
DOKUMENTACIJA
- Dana 23. studenog 2015. potpisan je Sporazum o dodjeli bespovratnih sredstava (Grant Agreement) između Lučke uprave Rijeka, HŽ infrastrukture d.o.o. i Izvršne agencije INEA u vrijednosti od 35.556.000.00 Eura s europskom potporom od 85%.
- Dana 19. travnja 2018. potpisan je Ugovor za izvođenje radova na projektu „Razvoj multimodalne platforme u Luci Rijeka i povezivanje s kontejnerskim terminalom Jadranska vrata“ u vrijednosti od 275.939.561,68 Kn (s PDV-om) milijuna eura od čega se s 85 posto sufinancira sredstvima Europske unije, odnosno iz financijskog instrumenta CEF-a, a preostalih 15 posto nacionalnim sredstvima. Ugovor je potpisan sa Zajednicom ponuditelja kolektor Koling d.o.o. (Slovenija) i Euroasfalt d.o.o. (BiH)
Maksimalan EU udio | Procjena ukupnih troškova | Udio EU u sufinanciranju | Napredak | Prometni koridor | Vrsta prometa |
€28,614,466 | €33,664,078 | 85% | Realiziran | Mediteranski | Pomorstvo |