POR2CORE – AGCT – Napredak radova
Nakon godinu dana radova na projektu rekonstrukcije i obnove postojećeg željezničkog kolodvora Rijeka Brajdica te izgradnji novog intermodalnog kontejnerskog terminala Brajdica, voditelj projekta u HŽ Infrastrukturi izvjestio je o napretku radova.
Trenutno stanje radova na željezničkom kolodvoru Rijeka Brajdica, kontejnerskom terminalu Brajdica te željezničkom tunelu Sušak
– Željeznički kolodvor Rijeka Brajdica
Na području željezničkog kolodvora Rijeka Brajdica, kojim upravlja HŽ Infrastruktura, dosad su rekonstruirana prva četiri kolosijeka, duljine 350 – 500 metara. Rekonstruirani su temelji stupova kontaktne mreže i postavljeni novi stupovi na koje će se ugraditi vozni vod. Položena je kabelska kanalizacija, a u završnoj je fazi izgradnja objekta za smještaj signalno-sigurnosnih i telekomunikacijskih uređaja (dovršeno je zidanje i preostaje napraviti fasadu). Također, ugrađeni su stupovi kolodvorske rasvjete na kojima se trenutačno montira rasvjeta.
– Kontejnerski terminal Brajdica
Na kontejnerskom terminalu Brajdica, kojim upravlja Lučka uprava Rijeka, upravo su završeni radovi na izgradnji četirima novim kolosijecima, dugim oko 380 metara. Za razliku od kolosijeka na željezničkom području, ovi nemaju pragove, nego su izvedeni u betonu kako bi preko njih mogli prelaziti kamioni koji prevoze kontejnere. Na terminalu se izvode radovi na montiranju kranskih staza za dizalice za kontejnere. Također se trenutačno izvode radovi na odvodnji i radovi na energetskom kanalu, u koji će biti ukopane instalacije za potrebe terminala.
Upravo se izvode i pripremni radovi za izgradnju skretničkog područja koje će povezivati željeznički kolodvor i kontejnerski terminal.
Promet na Brajdici sada teče postojećim kolosijecima, a po završetku rekonstrukcije prvih četiriju kolodvorskih kolosijeka i kolosijeka na terminalu promet će se privremeno prebaciti na rekonstruirane kolosijeke. Tada će uslijediti rekonstrukcija preostalih kolosijeka na području željezničkog kolodvora. U konačnici će tako kolodvor Rijeka Brajdica imati osam potpuno rekonstruiranih kolosijeka.
– Željeznički kolodvor Sušak
Na željezničkom tunelu ‘Sušak’ izgrađena su dva dijela i trenutno se gradi treći dio portalne građevine, te se izvode radovi na bušenju i proširenju tunela. Tunel služi kao izvlačnjak ili prostor u koji se izvlači vagoni, odnosno njime će se teret s terminala, kojima upravlja Lučka uprava Rijeka, prebacivati na željeznički kolodvor Rijeka Brajdica i obratno.
S obzirom na to da je bivši izvlačnjak presječen izgradnjom državne ceste D 404, cijev postojećeg tunela Sušak proširuje se za još jedan kolosijek u duljini od 400 m. Bušenje tunela istovremeno se izvodi s tri „čela“, a do sada je iskopano oko 110 m punog profila. Izvođač radova započeo je s probnim miniranjem tunela, čime se planira proširiti tunel. Miniranje je usuglašeno sa svim nadležnim tijelima u gradu Rijeci: policijom, Hrvatskim cestama i Gradom Rijekom. Izvodi se dvaput dnevno, između 6.45 i 7.00 sati te između 18.00 i 18.15 sati. Iz sigurnosnih razloga u tim razdobljima susjedni cestovni tunel zatvoren je za promet.
Izvor medijskog članka i objavljenog intervjua s voditeljem projekta gosp. Markom Kukićem pročitajte ovdje