Stigle posljednje dvije STS dizalice na Rijeka Gateway
Posljednje dvije STS (ship-to-shore) dizalice stigle su jučer, 16. veljače 2025., na kontejnerski terminal Rijeka Gateway. Nove dizalice istih su tehničkih karakteristika i dimenzija kao i prethodne dvije, što znači da su, s podignutom »granom« za prekrcaj kontejnera, visoke čak 138 metara, a masa svake od njih je 1.700 tona. Ovom isporukom je kompletirana ključna oprema na terminalu obzirom da su tijekom prošle godine, uz prve dvije velike obalne dizalice, bile isporučene i dvije dizalice za prekrcaj kontejnera na željeznici (RMG) te 15 terminalskih dizalica (RTG). Izgradnja terminala je na otprilike 75 posto dovršenosti, a riječ je o projektu koji nosi velike ekonomske koristi riječkom bazenu ali i šire, a riječkoj luci vraća status najvažnije kontejnerske luke u ovom dijelu Europe.
Nove obalne dizalice i njihov značaj predstavili su predsjednik Uprave Rijeka Gateway Peter Corfitsen, komercijalna direktorica Rijeka Gateway Maja Borčić i ravnatelj Lučke uprave Rijeka gosp. Denis Vukorepa.
Denis Vukorepa, ravnatelj Lučke uprave Rijeka, podsjetio je na potpisivanje koncesijskog ugovora s tvrtkom Rijeka Gateway u studenome 2021. te je naglasio da je riječ o ugovoru iznimne važnosti za grad Rijeku, Lučku upravu Rijeka, riječku luku, riječki prometni pravac i cijeli lučki i prometni sustav Hrvatske. Ukupna investicija u novi kontejnerski terminal iznosi oko 600 milijuna eura i predstavlja najvažniji i najvrjedniji ugovor u povijesti riječke luke.
Spomenuta ukupna investicija uključuje ulaganje Lučke uprave Rijeka u visini od 106,7 milijuna eura u izgradnju 400 metara obale sa zaobaljem, zajedničku investiciju Lučke uprave Rijeka i HŽ Infrastrukture u visini od 31,6 milijuna eura za projekt izgradnje novog intermodalnog terminala, ulaganje Hrvatskih cesta u visini od 70 milijuna eura u izgradnju nove ceste D-403, investiciju Lučke uprave Rijeka od 4,5 milijuna eura u internu lučku spojnu cestu s državnom cestom DC 403 te investiciju koncesionara Rijeka Gateway d.o.o. u visini od 380 milijuna eura (Faza 1 i Faza 2.)